Musikerförbundet

AKTUELLT

Sök Musikerförbundets stipendium 2016

MFStipendium2016

Musikerförbundet delar årligen ut stipendier och studiebidrag med syftet  att stimulera och underlätta utbildning för kulturfrämjande ändamål inom förbundets verksamhetsområde. De har alltså inte karaktären av understöd eller projektbidrag och är heller inte avsedda för instrumentinköp eller liknande.

Vem kan söka?

Enbart medlemmar i Musikerförbundet kan söka stipendiet.

Hur ansöker man?

Maila din ansökan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. senast 15 april. Ansökningsblanketten finns att ladda ned på Mina sidor.

När utses stipendiaterna?

Förbundsmötet fattar beslut om årets stipendiater utifrån stipendiekommitténs förslag innan sista maj.

Få vårt nyhetsbrev

Följ oss

Håll dig uppdaterad med det senaste från vårt nätverk.

Om Musikerförbundet

Vi är fackförbundet för dig som jobbar med musik. Genom facklig och politisk kamp förbättrar vi våra medlemmars upphovs- och arbetsrättsliga villkor och verkar för att musiker och artister ska få en rättvis del av det ekonomiska värde de skapar i samhället.

Om webbsidan