Anmäl dig till Manifest on Tour 2018

20 augusti 2018

Ta musikkarriären till nästa nivå när branschens experter kommer till en stad i din närhet för att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter med just din situation som utgångspunkt.

Manifest on Tour är en turnerande musikbranschworkshop där lokala band och artister runt om i landet får möjligheten att möta en expertpanel som ger konkreta råd om hur de ska ta sig vidare med sin musik. Det kan gälla allt från musikproduktion och karriärstrategier till marknadsföring och upphovsrättsfrågor.

Varje workshop är utformad som ett panelsamtal i master class-form och utgår från de medverkande banden och artisternas egen verklighet. Det är också ett värdefullt tillfälle för utövare, upphovspersoner och musikutgivare att knyta nya kontakter i branschen.

Var med när Manifest on Tour kommer till din stad

Hösten 2018 besöker turnén sju städer. Nu kan band och artister över hela landet anmäla sitt intresse att vara med. Anmäl dig här senast 26 augusti.

Turnéplan
Fredag 12 oktober: Luleå
Torsdag 18 oktober: Malmö
Fredag 19 oktober: Stenungsund
Lördag 20 oktober: Västervik
Torsdag 8 november: Stockholm
Fredag 9 november: Östersund
Lördag 10 november: Gävle

Musikerförbundet är på plats i panelen

I panelen sitter bland annat representanter från Musikerförbundet i egenskap av både fackligt aktiva och professionella yrkesutövare, redo att svara på frågor om gager, arbetsmiljö, dina rättigheter som arbets-/uppdragstagare och andra musikarbetslivsrelaterade ämnen.

Spela för branschen på turnéns showcase

De deltagande akterna får möjlighet att spela live inför branschfolk och övrig publik på Manifest on Tours showcase som arrangeras efter panelsamtalet.

Ditt band kan få öppna Manifestgalan

En akt från varje workshop väljs ut att framträda vid ett nationellt showcase i Stockholm där vinnaren bokas in att öppningsspela på Manifestgalan och framföra sin musik live inför Sveriges samlade oberoende musikbransch.

För mer information och nyhetsuppdateringar, besök Manifest on Tour på Facebook.

Initiativtagare till Manifest on Tour är Svenska Oberoende Musikproducenter och Sensus studieförbund som genomför projektet i samarbete med Musikerförbundet, Svensk Live och SKAP.