Engagerade till Stockholm Pride Parade sökes

6 maj 2019

Lördagen den 3 augusti går Pride paraden av stapeln i Stockholm och just nu söker vi engagerade personer som vill vara med och arrangera Musikerförbundets medverkan! Vill du vara med och stå upp för HBTQ-personers rättigheter samtidigt som du representerar Musikerförbundet? Hör då av dig till avd.ost@musikerforbunder.se

Bakgrund

2017 tog vi beslut att gå med i Stockholm Pride parade. Vi såg det en naturlig utveckling att Musikerförbundet deltar i paraden  precis som de flesta andra fackförbund och ett stort antal organisationer.

Detta har vi klart

Vi har en plats i paraden bakom LO  med övriga förbund och möjlighet att vara del av LO förfest och samling. Vi har en egen Pridebanderoll till paraden och vi har en Pridebroschyr. Marknadsföring görs i samverkan med styrelsen och kommunikatör (samt även med LO).

Men – vi behöver bli fler! Därför söker vi dig som vill gå i paraden och engagera fler att gå med bakom Musikerförbundets banderoll!

Engagemanget är ideellt, du har stöd från styrelsen och möjlighet till mötesrum och fika på kontorstid.

Vår långsiktiga vision är ett nätverk för HBTQ frågor inom Musikerförbundet som kan vara med i utvecklingen av vårt arbete. Om du brinner lite extra för HBTQ frågor hoppas vi höra av dig!

avd.ost@musikerforbundet.se