Före detta ordföranden Gert-Åke Walldén fyller 90

4 februari 2018

Den 4 februari fyller Gert-Åke Walldén, förbundsordförande emeritus, 90 år. Rune Liedström som arbetade tillsammans med honom när det begav sig hyllar jubilaren.

Om jag skulle beskriva Gert-Åkes rika levnadshistoria skulle det bli en hel bok, gärna inbunden i helfranskt band. Men eftersom det utrymme som finns tillgängligt inte räcker för detta försöker jag mig på en komprimerad beskrivning.

Redan i unga år började han sin bana som kulturarbetare inom otaliga grenar (militärmusiker, kapellmästare, musikledare för den kommunala musikskolan och storbandsledare) och har under karriären träffat och spelat med de flesta (även undertecknad en oförglömlig kväll i Motala i början av 1990-talet).

Efter att ha varit ordförande för dåvarande Avd. 24 i Skåne tog han 1985 klivet upp som förbundsordförande med uppdrag på såväl hemmaplan som internationellt fram till 1993, då det blev dags att lämna för ett förhoppningsvis något lugnare liv hemma i Kristianstad.

Med de orden vill vi tacka dig och framföra våra allra hjärtligaste gratulationer på 90-årsdagen.

Rune Liedström
Medlemsservice