Med Juristförsäkring har du ryggen fri

10 april 2019

Musikerförbundet tar hand om dina rättsliga frågor på jobbet. Men vem hjälper dig när arbetsdagen är slut? Med Juristförsäkring från Folksam har du ryggen fri när du inte jobbar. Du får 15 timmar juridisk rådgivning per år. Det gäller allt från samboavtal, testamenten och vårdnadstvister till konsumenträtt. Du får också hjälp vid IDstöld och ett rättsskydd som kan ersätta dina rättegångskostnader. Allt för bara 30 kronor per månad.

I början av april fick alla betalande medlemmar i Musikerförbundet ett brev från Folksam med ett erbjudande om att teckna en juristförsäkring. Sista svarsdatum är den 25 april och försäkringen träder då i kraft den 1 juni och gäller för händelser som inträffat efter att försäkringen börjat gälla. För att teckna försäkringen fyller du i kupongen som finns på brevet och postar till Folksam. Du kan självklart teckna Juristförsäkringen vid ett senare tillfälle men då måste du ha den i sex månader innan du kan använda den.

Mer info hittar du på: www.folksam.se/musiker

Du kan också ringa till Folksam: 0771-950 950.