Musikerförbundet söker jurist

1 februari 2018

Är du vår nya jurist? Vi söker en person som är nyfiken och har ett starkt eget driv. Skicka in din ansökan senast den 21/3.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter: Medlemsärenden, upphovsrätt, arbetsrätt, skatterätt, försäkringsrätt, utredningar, tvister och förhandlingar.

Tjänsten är förlagd till huvudkontoret i centrala Stockholm.

Omfattning: Hel- eller deltid. Startdatum enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ansök

Skicka din ansökan, med löneanspråk, till jurist@musikerforbundet.se senast 21/3.

Om oss

Musikerförbundet är LO-facket som organiserar musiker, artister och andra verksamma i musikbranschen. Vi arbetar för att förbättra våra cirka 3000 medlemmars upphovs- och arbetsrättsliga villkor och verkar för att musiker och artister ska få en rättvis del av det ekonomiska värde de skapar i samhället.

Sedan grundandet 1907 representerar vi våra medlemmar nationellt och internationellt, själva och i samverkan med musikerfackförbund världen över. Läs mer om vad vi arbetar för här.