Musikerförbundet söker kommunikatör

5 november 2018

Vi söker en driven, ansvarstagande kommunikatör till ett vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning. Sista ansökningsdag är den 20/12.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• ansvar för innehållet i Musikerförbundets samtliga digitala kommunikationskanaler (hemsidan, nyhetsbrev och sociala medier)
  • formgivning och textproduktion av såväl tryckt som digitalt kommunikations- och marknadsföringsmaterial
  • att formge och vara redaktör för Musikerförbundets medlemstidning
  • produktion av foto och rörlig bild
  • kommunikationsplanering och projektledning.

Kvalifikationer

• Relevant utbildning.
  • Erfarenhet av liknande kommunikatörsuppgifter.
  • Du är en driven skribent och uttrycker dig mycket väl i skrift.
  • Erfarenhet av självständigt och resultatinriktat arbete.
  • Kunskaper i webbpubliceringsverktyg (vi arbetar i WordPress), Photoshop, InDesign och Premiere Pro.
  • Kunskaper i Google Analytics.
  • Kunskap om musikbranschen och kulturpolitik är meriterande.

Målgrupps- och kanalanpassning är en självklarhet för dig, liksom att mäta och följa upp resultatet av organisationens kommunikationsinsatser. Du har hög digital kompetens, är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad inom den senaste utvecklingen på kommunikationsområdet.

Dina personliga egenskaper

Som person är du ansvarstagande och driven. Du är också noggrann, flexibel och självgående i ditt arbete. Du bör vara initiativrik, engagerad och nyfiken samt ha fallenhet för struktur, ordning och reda. Inte minst är du bra på att samarbeta.

Att arbeta på ett litet kansli och i en medlemsstyrd organisation är något du trivs med. Du förstår Musikerförbundets fackliga uppdrag och delar våra värderingar.

Om tjänsten

Tjänstens omfattning är heltid. Det är ett vikariat på sju månader med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.

Tillträde den 1 februari 2019 eller efter överenskommelse.

Ansök

Skicka din ansökan, med löneanspråk, till rekrytering@musikerforbundet.se senast den 20/12.