Musikersamtal

Musikersamtal – Tillsammans för en bättre musikbransch

30 september 2022

För att Musikerförbundet skall kunna bedriva relevant arbete så krävs det att vi har god inblick i hur ni som verkar inom musikbranschen har det. Det är viktigt att vi samlar oss och hjälps åt att förändra musikbranschen i den riktningen som vi gemensamt tror på. Därför vill vi skapa ett forum där vi kan samlas och vädra våra tankar och erfarenheter.

Musikerförbundet arrangerar nu ett öppet och återkommande Musikersamtal online där alla inom musikbranschen är välkomna, oavsett om du är medlem eller inte. Dina erfarenheter, synpunkter och tankar är avgörande för våra fackliga insatser och din röst hjälper oss att synliggöra behoven och att arbeta i rätt riktning. Kanske vill du bara lyssna eller kanske har du en vilja att engagera dig mer?

Tid och plats

Varmt välkommen till Musikersamtal den 10 oktober klockan 15:00.
Du deltar i mötet via länken:  https://us02web.zoom.us/j/85155169348?pwd=VFN3M0trODNvZ2kxZE1xSEpwNVF3UT09
Meeting ID: 851 5516 9348
Passcode: 838399

Bjud gärna med dina kollegor. Ingen föranmälan krävs. Är det någon specifik fråga du vill lyfta under samtalet kan du mejla in den på förhand till musikersamtal@musikerforbundet.se.

Tillsammans kan vi förändra i önskvärd riktning!

Representanter från Musikerförbundet
Mattias Qvarsell- Musiker och ansvarig för Musikerförbundets förhandlingsverksamhet
Annelie Axelsson- Musiker och projektledare för Musikerförbundets kompetensutvecklingsprogram React-EU: Digitala Musiklyftet, samt ordförande i Musikerförbundet avd Väst
Jonas Eriksson- Musiker och ledamot i Musikerförbundets förbundsstyrelse,
Rebecca Meiselbach- Musiker och vice ordförande i Musikerförbundet avd Öst samt samtalskoordinator för Musikersamtal.