Svara på vår enkät om musikföretagarnas villkor

25 april 2018

Är du egenföretagande artist eller musiker? Hjälp oss att utveckla vårt stöd till de som driver eget genom att delta i vår undersökning.

Musikerförbundet arbetar för förbättrade villkor på musikernas och artisternas arbetsmarknad. Nu ser vi hur förutsättningarna för de yrkesverksamma i branschen förändras och antalet egenföretagare växer. Det ställer nya krav på oss som fackförbund att stötta de som driver eget.

För att kunna göra det behöver vi ta reda på hur behoven ser ut. Därför genomför vi en enkät om vad som styr egenföretagande musikers och artisters villkor i musikbranschen. Det tar cirka fem minuter och svaren är anonyma. Tack för din medverkan!

Du måste vara musikföretagare med enskild firma, aktie- eller handelsbolag för att kunna delta i enkäten.