Webbinarium_kvinnokommiten

Webbinarium: Yrkesmusiker – för vem är det möjligt?

1 december 2021

Musikerförbundet kvinnokommitté bjuder in till webbinarium om jämställdhet på olika utbildningsnivåer.

Välkommen på Kvinnokommitténs webbinarium måndagen den 6 december där vi samtalar om jämställdhet på olika utbildningsnivåer. På musikskolor är tjejer ofta i majoritet. Men vad händer när de kommer in i yrkeslivet?

I snitt visar musikbranschen en statistik på cirka 25 % kvinnor och 75 % män. Vad händer därefter och varför slutar tjejer spela?

På höstens sista webbinarium har vi bjudit in gäster från olika utbildningsnivåer. Vi ser fram emot att höra hur arbetet med jämställdhet ser ut på olika skolor.

Gäster:
Emeli Ek – Fridhems Folkhögskola
Karin Bengmark – Högskolan för scen och musik, Göteborg
Rune Gardell – Bilda Studieförbund, Visby
Sinikka Thörn – Rytmus melinusikgymnasium, Göteborg
Torgny Sandgren – Kulturskolerådet, Stockholm
Ulla Sjöström – Musikmakarna, Örnsköldsvik

Tidpunkt och anmälan:
Måndag den 6 december klockan 19.00 – 21.00. Anmäl dig genom att mejla till anmalan@musikerforbundet.se och skriv ”6 december” i ämnesraden.