Trygga lån för dig som är medlem i ett LO-förbund

13 maj 2019

Medlemslån – utan att gå till banken

Medlemslån är en idé som LO introducerade på 1980-talet. Den gick att genomföra genom att använda kraften i vår storlek för att förhandla fram bra och lika villkor för alla. Nu har vi tagit nästa steg och skapat ett uppdaterat medlemslån i samarbete med EnterCard, där förbättrade försäkringar ingår. Och det spelar ingen roll vilken bank du har – det är lika enkelt och tryggt oavsett.

Låneskydd med livskydd utan kostnad

Låna 20 000–350 000 kronor till förmånlig ränta utan krav på säkerhet. Lånet är färdigförhandlat med låneskydd inklusive livskydd. Låneskyddet täcker bland annat psykisk ohälsa, vård av anhörig och ofrivillig arbetslöshet från dag ett, efter en karens på 30 dagar.

Enkel ansökan och snabbt svar

Ansökan sker på webben och med Mobilt BankID får du besked direkt.

Här ser du exempel på månadskostnad vid olika lånebelopp. Du kan göra en kalkyl för just ditt lån direkt på LOmervärde.se/medlemslånet

Så här fungerar Medlemslånet:

• Låna mellan 20 000–350 000 kronor.
  • Återbetalas på 2–12 år.
  • Årsränta 4,80 %
  • Ingen uppläggningsavgift
  • Ingen aviseringsavgift vid val av e-faktura
  • Låneskydd med livsskydd ingår och ger dig ekonomiskt stöd vid exempelvis arbetslöshet och sjukdom, samt löser lånet vid dödsfall.

För att få låna

Du behöver vara medlem i ett LO-förbund sedan minst sex månader och ha fyllt 18 år. Du ska ha regelbunden inkomst som inte är bidrag, studiemedel eller liknande och ha utrymme i ekonomin för att betala kostnaderna som är förknippade med lånet. Du ska inte ha några betalningsanmärkningar.