Informationsträff 2 -Arbetsrätt

Arbetsrätt för sångare, musiker, DJ, stagehand och ljudtekniker

20 februari 2020

Hur mycket ska man ta betalt för ett gig? Vad gäller vid sena avbokningar? Finns det kollektivavtal i musikbranschen och hur fungerar de? Välkommen på Musikerförbundets andra informationsträff med temat arbetsrätt i musikbranschen där vi reder ut dina rättigheter och skyldigheter.

För en dryg vecka sedan hade vi vår första informationsträff med temat Musikjuridik. Träffen var väldigt uppskattad och vi är glada över att så många ville delta. Nu är det dags för den andra informationsträffen där vi pratar om arbetsrätt, musikers rättigheter och skyldigheter samt kollektivavtal i musikbranschen.

Mattias Qvarsell, som är förhandlings- och arbetsmiljöansvarig på Musikerförbundet, kommer hålla i träffen. Liksom förra gången kommer träffen börja med en presentation och därefter öppna upp för frågor och diskussion.

När och var?

När: 17/3 kl.15-17
Var: Musikerförbundets kontor, Alströmergatan 23, 112 47 Stockholm
Anmäl er senast 13/3 till jenna.runeberg@musikerforbundet.se

Eftersom vi har ett begränsat antal platser är det först till kvarn som gäller, men som medlem i Musikerförbundet har du förtur. Om du har frågor eller funderingar kring träffen kan du höra av dig till jenna.runeberg@musikerforbundet.se.

Välkomna!