Frågestund med anställda på Handels a-kassa

19 maj 2020

Vad innebär kvalifikationstid? Vad krävs för att du med enskild firma ska kunna erhålla ersättning från arbetslöshetskassan? Den 28 maj kl.11 har du chansen att få svar på alla dina frågor gällande a-kassan!

I slutet av mars meddelade regeringen att kvalifikationstiden för a-kassa minskades från 12 månader till 3 månader. Med anledning av detta uppmanade Musikerförbundet alla medlemmar som inte redan var med i a-kassa att gå med. Gick man med i mars så innebär det att man har uppnått kvalifikationstiden den 1 juni.

Men vad innebär kvalifikationstid? Vad krävs för att du med enskild firma ska kunna erhålla ersättning från arbetslöshetskassan?

Ta chansen den 28 maj kl. 11 och få svar på dina frågor från två kunniga anställda hos handels a-kassa!

När, var, hur?

Frågestunden kommer att ske torsdag 28 maj kl. 11.00 via mötestjänsten Zoom. Föranmälan krävs.
OBS! Antalet platser är begränsat till 100 stycken!

Anmäl dig genom att skicka ett mail till anmalan@musikerforbundet.se  för att delta i mötet.

Skicka in dina frågor om a-kassan till fraga.akassan@musikerforbundet.se senast den 27 maj.

Vi kommer att göra en sammanställning av frågorna vi får in för att sedan få svar på dem direkt från Handels a-kassa!