Gå med oss i Prideparaden

10 juli 2019

Den 3;e augusti går Stockholm Pride parade av stapeln och Musikerförbundet deltar sedan 2017. Årets tema för Stockholm Pride är VI BEHÖVS. Stockholm Pride parade är Nordens största parad och en mäktig manifestation. Nu vill vi visa ett tydligt ställningstagande från musikbranschen.

Eftersom Musikerförbundet är den musikorganisation som har en egen plats i paraden VÄLKOMNAR VI ALLA MUSIKER, ARTISTER OCH VERKSAMMA I BRANSCHEN ATT GÅ BAKOM VÅR BANDEROLL.
Medlem eller inte, spelar ingen roll!

Vi vill se en musikbransch fri från diskriminering på grund av kön, sexuell läggning eller identitet och vi vill manifestera vårt ställningstagande för allas lika värde och rättigheter. Står du bakom det så behövs du! Var med och visa att du som musiker tar ställning och är med i kampen.

ÄR DU I STOCKHOLM DEN 3/8  – SAVE THE DATE!
Håll utkik efter vårt evenemang på facebook. Där kommer mer information om exakt tidpunkt och samlingsplats
närmare inpå paraden.