informationsträffar 2020

Välkommen på Musikerförbundets informationsträffar

21 januari 2020

Under våren kommer du kunna gå på tre kostnadsfria informationsträffar som behandlar olika delar av musikbranschen.  Ta chansen och träffa både kolleger och oss på förbundet samtidigt som du får svar på alla dina frågor om de aktuella ämnena.

Vårens informationsträffar:

12/2 Musikjuridikens grunder

17/3 Arbetsrätt för musiker, DJ, stagehand och ljudtekniker

16/4 Försäkringar för musiker

Alla träffar hålls på Musikerförbundets kontor i Stockholm och vid intresse kommer vi fortsätta hålla dessa träffar även under hösten. Om det finns något ämne du är särskilt intresserad av och önskar att vi skulle ta upp i framtiden är du välkommen att mejla ditt förslag till jenna.runeberg@musikerforbundet.se

Musikjuridikens grunder

Vilka immateriella rättigheter uppstår i samband med att du skapar eller framför musik? Vilka  av dessa rättigheter har du? Vilka aktörer på marknaden är viktiga för dig att känna till? När uppstår ett avtal och vad krävs för att du ska kunna komma ur det?

Välkommen på informationstillfället där vi går igenom de juridiska grunder som är relevanta för dig som upphovsperson, musiker eller artist. Du har även möjlighet att ställa frågor till våran förbundsjurist Anton Gunnars som håller i mötet.

När: 12/2, kl.15-17
Var: Musikerförbundets kontor, Alströmergatan 23, 112 47 Stockholm
Anmäl er senast den 7/2 till jenna.runeberg@musikerforbundet.se

Informationstillfället är kostnadsfritt och öppet för alla, men eftersom vi har begränsat med platser är det först till kvarn som gäller och som medlem i Musikerförbundet har du förtur.

Hoppas vi ses!

(Mer information om de övriga informationsträffarna kommer längre fram)