Kvinnokommittén bjuder in till zoom-möte

2 februari 2021

Musikerförbundets Kvinnokommitté startar upp våren med att bjuda in till zoom-möten och öppna samtal. Vad händer på den kvinnliga musikscenen? Varför är kvinnliga musiker fortfarande underrepresenterade år 2021 i ett av världens mest jämlika länder? Internationella samarbeten växer fram och Musikerförbundet ser det som en viktig uppgift att vara en del av denna utveckling. Välkommen att delta och få information om det som händer, dela med dig av dina tankar och idéer eller bara lyssna.

Måndag 8 februari kl 19.00-20.00

Zoom-möte
Inbjuden gäst är saxofonisten Meta Fagerström som berättar om sexism och bristande jämställdhet i dansbandsbranschen, projektet som gav henne LO:s feministiska stipendium 2020.

Måndag 8 mars kl 19.00-20.00

Zoom-möte
Mia Ternström från Musikcentrum Öst är inbjuden gäst och berättar om det nystartade projektet Keychange, inspirerat av Zara Larsson, där 13 länder är inblandade för att påverka scener och musikorganisationer till ett könsbalanserat arbete.
Obs! Mars månad är ”Month of Women History”.

Måndag 12 april, kl 19.00-20.00

Zoom-möte
Inbjudna gäster är Marie Selander, som den 8 mars 2012 utkom med boken ”Inte riktigt lika viktigt?: om kvinnliga musiker och glömd musik”, och Musikerförbundets ordförande Jan Granvik. Kom och ställ dina frågor.
Anmäl dig till:

Zooom-länk kommer några dagar före mötet.
P.S: Maila gärna in egna förslag på diskussionsämnen och gäster att bjuda in!

Tills dess!
Bästa hälsningar Kvinnokommittén: