“Lär dig Livestreama på Soundtrade Studio i Solna i Stockholm” tre fullspäckade heldagar på plats med inspiration och prova på!

20 oktober 2022

Vill du lära dig livestreama – hemifrån, från din studio eller från en konsert? Anmäl dig till Musikerförbundets kostnadsfria tredagars kurs där du får tillgång till de praktiska och teoretiska grunderna inom livestreaming! Kursen hålls den 28, 29 och 30 november 2022 i historiska Soundtrade Studios i Solna i Stockholm. Ramtider är 9:30-17.00 med ett avslutande mingel sista dagen.

Kom och inspireras under tre fullspäckade dagar där du får tillgång till användbara metoder och verktyg inom livestreaming – hur det fungerar tekniskt, kreativt och upphovsrättsligt. Efter kursen ska du ha fått nya kontakter med folk i branschen och en grundläggande förståelse för hur streaming av ljud och bild fungerar. Du får även med dig fördjupade kunskaper inom upphovsrättsfrågor, tekniska lösningar, medieplattformar samt olika möjligheter att tjäna pengar på livestreaming.

Kursen leds av ett team av erfarna pedagoger från R45 I Soundtrade Studios och förstärks av föreläsare från branschen med expertis inom kursens olika delområden. Vi går igenom frågorna ”Hur sänder man på Youtube kontra Facebook och vad är skillnaderna? Vilka andra plattformar finns? Hur funkar upphovsrätten vid livestreaming? Hur tar jag betalt?” och många fler.

All undervisning sker på plats under utsatta kursdatum kombinerat med digitala inslag. Om du väljer att ansöka till ett kurstillfälle utanför din stad kan Musikerförbundet stå för din resa och logi.

Tillfälle 1: Lär dig livestreama 28-29-30 november 9:30-17:00 IRL-kurs, 3 dagar

50 deltagare per kurstillfälle – först till kvarn gäller! Så tveka inte att anmäla dig bums. Utbildningen är kostnadsfri.

ANMÄL DIG HÄR!