Musikalis balans – Fysisk och mental träning för musiker

9 november 2023

Musikerförbundet, Symf och Open Stage & Mind bjuder tillsammans in dig som musiker till en halvdags workshop med syfte att optimera och stärka dig i rollen som just musiker. Nu kommer vi till Gävle! Worskhopen arrangeras i samverkan med ABF.

Har du som musiker upplevt att du återkommande får ont på samma ställe i kroppen? Upplever du stress i samband med ditt musicerande? Känner du dig ibland otillräcklig? Önskar du mer tid att diskutera hälsofrågor med andra musiker?

Inom idrotten har man sedan länge arbetat med, och känt till, hur fysisk och mental förberedelse påverkar prestation och resultat. Nu vill vi ge dig som musiker samma möjligheter.

Musikerförbundet, Symf och Open Stage & Mind bjuder tillsammans in dig som musiker till en halvdags workshop med syfte att optimera och stärka dig i rollen som just musiker. Worskhopen arrangeras i samverkan med ABF .

Du får bättre förståelse för hur kroppen och hjärnan samarbetar, hur du kan påverka och skona kroppen, och samtidigt optimera din prestation. Innehållet passar musiker inom alla genrer.

Workshopens innehåll:

• Genom aktiva övningar får du uppleva hur hjärnan, kroppen och nervsystemet hänger ihop och hur det påverkar en musikers prestation.
  • Du får tillsammans med övriga deltagare dela erfarenheter och att sätta ord på de frågor som annars inte får så stor plats i en musikers vardag.
  • Du får prova nya förhållningssätt och övningar som minskar stresspåslag och värk i kroppen och istället främjar optimal prestation.

Tid och plats

Måndagen den 20 november kl. 17-21
Gasklockorna, Atlasgatan 3, Gävle.

Som medlem i Musikerförbundet eller Symf deltar du kostnadsfritt. För övriga är kostnaden 750 kr. Du kan i anmälan uppge att du vill bli medlem i något av fackförbunden, då är det kostnadsfritt även för dig.

Anmäl dig till workshopen i Gävle senast den 17/11!