Efterlyser erfarenheter

Musikerförbundet efterlyser erfarenheter från pandemin

18 oktober 2021

Musikbranschen har drabbats oerhört hårt av pandemin. Nu behöver vi lära av erfarenheterna för att kunna förbättra villkoren och tryggheten för oss som verkar i branschen.

Efter den svåra tid som drabbat och fortfarande drabbar musikbranschen arbetar vi nu med uppföljningen av återstarten och med att samla in erfarenheter från pandemin.

Vi är mycket tacksamma för de erfarenheter och åsikter som vi redan fått ta del av, men för att göra ett så bra arbete som möjligt vill vi be alla utövare som verkar inom branschen att svara på några frågor.

Enkäten riktar sig till både medlemmar och icke medlemmar i Musikerförbundet som arbetar inom yrken som musiker, artister, sångare, dj:s, tekniker och stagehands med flera.

Här kan du delta i enkätundersökningen.

Tack för din tid och för att du stödjer oss i kampen för en bättre musikbransch! Har du frågor om arbetet är du välkommen att kontakta aterstartsgruppen@musikerforbundet.se