Musikerförbundet söker jurist (vikariat)

26 januari 2023

Just nu söker vi en person som är nyfiken och har ett starkt eget driv för att vikariera för vår förbundsjurist som går på föräldraledighet. Skicka in din ansökan senast den 28/2.

Om tjänsten

Som jurist på Musikerförbundet arbetar du med medlemsärenden av bred karaktär som innefattar bl.a. upphovsrätt, arbetsrätt, avtalsrätt, skatterätt, skadeståndsrätt, socialförsäkringsrätt, försäkringsrätt, utredningar, tvister och förhandlingar. En viktig del av tjänsten är även att arbeta med lobbyarbete och följa utredningar och skriva remissvar till olika lagförslag som kan påverka våra medlemmar. Tjänsten är huvudsakligen förlagd till huvudkontoret i centrala Stockholm.

Vi söker dig som

• har juristexamen.
  • uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
  • har en förmåga att driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde.
  • är duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
  • kan bidra till ett gott samarbete.

Omfattning: Heltid med startdatum 17/4. Tjänsten är ett vikariat på 12 månader.

Ansök

Skicka din ansökan, med löneanspråk, till rekrytering.vik-jurist@musikerforbundet.se senast 28/2.

Om oss

Musikerförbundet är LO-facket som organiserar musiker, artister och andra verksamma i musikbranschen. Vi arbetar för att förbättra våra cirka 3000 medlemmars upphovs- och arbetsrättsliga villkor och verkar för att musiker och artister ska få en rättvis del av det ekonomiska värde de skapar i samhället.

Sedan grundandet 1907 representerar vi våra medlemmar nationellt och internationellt, själva och i samverkan med musikerfackförbund världen över. Läs mer om vad vi arbetar för här.