Musikerförbundets kvinnokommitté uppmärksammar Amplified Equally

27 september 2021

Musikerförbundets kvinnokommitté uppmärksammar Medborgarskolans temavecka Amplified Equally om inkludering och psykisk hälsa.

Medborgarskolan håller den 4 och 7 oktober i temanveckan Amplified Equally som innehåller gratisföreläsningar, seminarier, konserter och workshop på distans med ämnen som musik, jämställdhet, HBTQIA och psykisk hälsa.

– Förväntningarna efter temaveckan är att medvetandegöra, synliggöra för vår publik och gärna främst cismän, eftersom de behöver mer kunskap kring just den här målgruppen. Vanligtvis när vi ordnar arrangemang om HBTQ brukar det främst vara kvinnor och ickebinära som anmäler sig, så därför tycker jag att det vore trevligt om fler cismän anmäler sig till våra arrangemang. Men självklart, är ju alla välkomna, säger Tess Dornonville De La Cour som är verksamhetsutvecklare inom musikverksamheten Amplified på Medborgarskolan.

Under temaveckan samarbetar Medborgarskolan med flera organisationer och verksamheter som Transammans, Popkollo och Suicide Zero.

Program och schema:
– Måndag 4 oktober 2021 kl 18–20, distans: Panelsamtal med Transammans.
– Tisdag 5 oktober 2021 kl 18–20, distans: Panelsamtal med Suicide Zero och transartisten Mandy Rich
– Onsdag 6 oktober 2021 kl 18–21, distans: Workshop med Popkollo
– Torsdag 7 oktober 2021 kl 18–21, distans: Panelsamtal med Sabina Wärme

Läs mer om temaveckan och projektet här.