Musikerförbundets stipendiater 2022 utsedda

16 juni 2022

Nu är Musikerförbundets stipendiater för 2022 korade. I år föll juryns val på Viktoria Stenborg Lindström , Klas Lindquist och Angelica Segerbäck.

”Musikerförbundets stipendiefond delar årligen ut stipendier för att stimulera och underlätta utbildning för kulturfrämjande ändamål inom förbundets verksamhetsområde.

Stipendiaterna får en summa av 10 000kr per person

Viktoria Stenborg Lindström

Foto: Tony James-Andersson

Viktoria Stenborg Lindström – tvärflöjtist i den klassiska musikvärlden. Victoria vill använda stipendiepengarna till en utbildning till flöjtreparatör.

Klas Lindquist

Foto: Sophia Wählby

Klas Lindquist – professionell träblåsmusiker. Klas vill ta flöjtlektioner, för att hans förmåga på flöjten ska komma ikapp den på saxofon och  klarinett.

Angelica Segerbäck

Foto: Privat

Angelica Segerbäck – artist inom synthpop/electro/pop. Angelica vill gå färdigt sin utbildning inom musikproduktion på Kulturama.