Samtalsforum #3

Samtalsforum för samtliga i musikbranschen #3

4 mars 2022

Har jobben börjat trilla in? Känns gagenivåerna bekanta? Har ni avtal som stöttar er? På Musikerförbundets tredje samtalsforum vill vi fokusera på er nuvarande arbetssituation. Välkomna!

I februari har Musikerförbundet hållit i två samtalsforum där vi fått ta del av er verklighet vad gäller a-kassan och krisstöden. Tack vare era inputs har vi vässat till och formulerat de akuta regleringar som vi kräver att politiken hjälper oss musiker med. Ett pressmeddelande gick ut den 9 februari där den samlade problematiken adresserades politiker och media. Läs pressmeddelandet i sin helhet här.

Nu arrangerar Musikerförbundet ytterligare ett samtalsforum som äger rum den 16 mars och denna gång vill vi höra era röster kring er nuvarande arbetssituation. Har jobben börjat trilla in? Känns gagenivåerna bekanta? Har ni avtal som stöttar er? Hur ser eran verklighet ut i dag?

Musikerförbundet arbetar ständigt med att förbättra musikers arbetssituation och för att vi skall kunna göra ett så bra arbete som möjligt så är era röster och inspel avgörande. Välkomna!

Tidpunkt och anmälan:

16 mars klockan 12.00 . Ingen föranmälan krävs och samtalet är öppet för alla via zoom.