Stöd Musikerförbundets krisfond genom att köpa en donationsbiljett på Ticketmaster!

15 oktober 2020

Ticketmaster stöttar Musikerförbundets krisfond genom att skapa ett event där varje biljett är ett bidrag till krisfonden. Nu kan du enkelt bidra  genom att köpa en donationsbiljett på ticketmaster.se.

Coronaviruset har orsakat en ekonomisk kris för den svenska livescenen. Många frilansande musiker, artister och scenarbetare saknar ett skyddsnät att falla tillbaka på när konserter och evenemang inte kan genomföras som planerat.

”Med anledning av COVID-19 upprättade Musikerförbundet 19/3 2020 en krisfond, vars donationer oavkortat går till Sveriges musiker, artister och scenarbetare som just nu befinner sig i en ekonomisk kris. Fonden har hittills samlat in och utbetalt 5,7 miljoner kronor som stöttat många under våren och sommaren, men läget är fortfarande kritiskt och din hjälp behövs.”

-Jan Granvik, Förbundsordförande, Musikerförbundet

För att underlätta för konsumenten och öka donationerna har Ticketmaster skapat ett event där varje biljett är ett bidrag till krisfonden. Nu kan du enkelt bidra genom att köpa en donationsbiljett på ticketmaster.se.

”Ticketmaster och Musikerförbundet vill uppmana alla som värderar musik och värnar om live-upplevelsen att bidra till fonden till stöd för alla musiker, artister och scenarbetare som nu står utan arbete pga restriktionerna i branschen. Ju mer vi kan stötta idag, desto starkare kommer livescenen komma tillbaka när det väl gäller.”

– Andreas Bergen, Marknadschef, Ticketmaster

Köp din donationsbiljett här.

Pengarna går till Sveriges musiker, artister och scenarbetare. Läget är akut och alla donationer är varmt välkomna.

Tack för ditt stöd!