Vill du vara med och bestämma i Musikerförbundet?

14 februari 2023

Nu är det återigen dags att välja delegater till Musikerförbundets Förbundsmöte.

Förbundsmötet är organisationens högsta beslutande organ och hålls varje år i maj. Här avgör man vilka frågor förbundet ska koncentrera sitt arbete på, väljer ledamöter till förbundsstyrelsen och fattar beslut om exempelvis stadgeändringar, ekonomi och medlemsavgifter.

Alla avdelningar representeras av sina valda ombud. Det är av stor vikt att alla avdelningar i landet representeras för att säkerställa den demokratiska ordningen.

Är Du som medlem i Musikerförbundet  intresserad av att representera dina musikerkollegor, välkommen att nominera dig själv eller någon annan som du tycker skulle passa för uppdraget. Tänk på att den du nominerar ska vara tillfrågad.

Hur man nominerar

Nominera direkt på vår hemsida: https://www.musikerforbundet.se/om-oss/nominera/
Välj Uppdrag ”Förbundsmöte”.

Det går även att mejla in nomineringar till nominering@musikerforbundet.se
Skriv ”Nominering FM” i ämnesraden

Du kan nominera fram till 28 februari.