Webbinairum 21 April: Omsättningsstödet – stöd till enskilda näringsidkare, handels- och kommanditbolag

15 april 2021

Den 21 april välkomnar vi alla musiker, medlemmar som icke-medlemmar, till ett webbinarium om omsättningsstödet. Representanter från länsstyrelsen Skåne kommer gå igenom relevant och nyttig information som har med stödet och ansökan att göra.

Syftet med omsättningsstödet är att lindra de ekonomiska konsekvenser som uppkommit i samband med covid-19. Stödet är riktat mot fysiska personer som bedriver näringsverksamhet (enskilda näringsidkare) och handels- och kommanditbolag, vars nettoomsättning har minskat i större omfattning till följd av pandemin.

Stödet handläggs av länsstyrelsen, som också ansvarar för all information, samt uppföljning av stödet. Nu vill vi bjuda in alla musiker, medlemmar som icke-medlemmar, till ett informativt webbinarium tillsammans med representanter från länsstyrelsen Skåne (även du som inte är bosatt i Skåne är välkommen att delta, omsättningsstödet gäller alla enskilda näringsidkare, handels- och kommanditbolag). Under webbinaret kommer vi gå igenom kriterier, hur ansökan går till, viktiga datum och mycket mer. Det kommer också finnas tillfälle att ställa frågor i slutet av webbinariet.

I denna video kan du lära dig mer om omsättningsstödet.

Deadline för ansökan om omsättningsstöd är den 30 april och du skickar in din ansökan på Boverkets hemsida.

Har du frågor om handläggningen så kan du vända sig till följande länsstyrelser:

• Länsstyrelsen Östergötland – om du är folkbokförd i Östergötland, Jönköpings eller Kalmar län.
  • Länsstyrelsen Stockholm – om du är folkbokförd i Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Gotlands eller Västmanlands län
  • Länsstyrelsen Västra Götaland – om du är folkbokförd i Hallands eller Västra Götalands län
  • Länsstyrelsen Dalarna – om du är folkbokförd i Värmlands, Örebro, Dalarnas eller Gävleborgs län
  • Länsstyrelsen Västernorrland – om du är folkbokförd i Jämtlands eller Västernorrlands län
  • Länsstyrelsen Norrbotten – om du är folkbokförd i Västerbotten eller Norrbottens län
  • Länsstyrelsen Skåne – om du är folkbokförd i Skåne, Blekinge och Kronobergs län

Tidpunkt och anmälan för webbinariet OBS! FÖRLÄNGD ANMÄLNINGSTID

Webbinariet hålls den 21 april kl. 16:00.
Anmäl dig genom att mejla ditt namn till: anmalan@musikerforbundet.se. Skriv ”Omsättningsstöd” i ämnesrubriken.
Sista anmälningsdag är den 20 april. (Det går bra att höra av sig den 21 april också så försöker vi ordna en plats till dig!)