Webbinarium: Janne Schaffer – My Music Story

5 oktober 2021

I samarbete med ABF presenterar Musikerförbundet Janne Schaffer - My Music Story, ett specialkomponerat webbinarium med en av Sveriges mest ansedda elgitarrister och kompositörer.

Följ med på en resa från mitten av 50-talet till i dag, med nedslag från Janne Schaffers liv. En berättelse som tar oss tillbaka till hur allt började, den musikaliska revolutionen under 60-talet och hur det banade vägen för hans yrkesval som studiomusiker, parallellt med arbetet som solist och låtskrivare.

Vi passerar Sleepstones, Björn Skifs, Gärdestad, Abba, Json Lindh, Radiojazzgruppen, Toto fram till Electric Banana Band och Christina Aguilera. Medverkar gör även Jonas Gideon.

Tidpunkt och anmälan
Webbinariet hålls den 20 oktober kl. 14:00 för medlemmar i Musikerförbundet och ABF.

Anmäl dig genom att mejla ditt namn till: anmalan@musikerforbundet.se. Skriv ”my music story” i ämnesrubriken.
Sista anmälningsdag är den 19 oktober.