Livet Nord

Webbinarium: Starta din egen label – med Livet Nord

12 maj 2022

Lär dig mer om hur det är att starta eget skivbolag och ge ut din egen eller andras musik när Studieförbundet Vuxenskolan Väst håller i ett öppet webbinarium med Livet Nord.

Funderar du på att starta eget skivbolag och ge ut din egen eller andras musik? I den här digitala föreläsningen får du möta musikern och kompositören Livet Nord, en av grundarna till Kakafon Records som startade i Göteborg våren 2010 och flyttade till Siljansnäs 2017. Livet berättar om hur och varför Kakafon records startade och du får möjlighet att ställa frågor. Föreläsningen är gratis och öppen för alla den 16 maj kl 16.00-17.00.

Kakafon records har gett ut musik med över 30 svenska artister och grupper. Bland annat är de aktuella med Fia Ekberg som vann Manifestgalans pris 2022 i kategorin årets Visa för albumet Bangatan, samt Anna Ekborg som nominerats till Grammis i kategorin årets Folkmusik och vann Manifestagalans pris Årets folk för albumet Solo.

Om Kakafon Records:
Bolaget ger ut ord och ton, ofta färgade av folkliga traditioner, som via slingriga omvägar jorden runt förr eller senare slagit rot i svensk mylla. Instrumental musik, visor och poesi. Originellt, traditionellt, experimentellt. Läs mer på www.kakafon.com

Anmäl dig till webbinariumet här.

Fotograf: KOCK – fotograf