Gratis att medförsäkra flyktingar boende i sitt hem via Folksam

18 mars 2022

Många svenskar tar nu emot ukrainska familjer på flykt från kriget. Nu kan du som har frivillig tilläggsförsäkring i Folksams hemförsäkringar möjlighet att snabbt och utan kostnad medförsäkra inneboende flyktingar.

Som medlem i Musikerförbundet finns det möjlighet att teckna en frivillig tilläggsförsäkring i Folksams hemförsäkringar och nu gör Folksam det möjligt för alla kunder som öppnar sina hem att kostnadsfritt “medförsäkra” flyktingar, så att alla i hushållet omfattas av hemförsäkringen.

Om man är medförsäkrad med Folksams hemförsäkring får man ett försäkringsskydd som gäller för bland annat stöld, överfall och brand.

– För ukrainare som är på flykt från krigets fasor är inte försäkringsskydd högst prioriterat. Men för oss i Folksam är det viktigt att bidra till att deras nya tillvaro i Sverige är så trygg som möjligt. Vi vill även stötta alla de generösa Folksamkunder som öppnar sina hem, genom att se till att deras gäster får en hemförsäkring utan extra kostnad. Flyktingarna omfattas av kundernas hemförsäkring och får ett bra försäkringsskydd, säger Sofie Dannaeus, chef för sektion boende på Folksam.

De kunder som vill medförsäkra flyktingar ska kontakta Folksams kundservice på telefonnummer 0771-950 950.

Läs mer på Folksams hemsida.