Amnetist Azordegan

Webbinarium: Den svenska hiphopens historia med Ametist Azordegan

21 april 2022

I samarbete med ABF presenterar Musikerförbundet ett webbinarium om den svenska hiphopens historia tillsammans med Ametist Azordegan.

Musikjournalisten och entreprenören Ametist Azordegan är högt uppskattad för sin kunskap och fortlöpande analys av musikindustrin. Som grundare av Din Musikbusiness utbildar hon även och informerar unga musikrättsinnehavare med fokus på rapmusik utifrån syftet att förbättra kunskapen om rättigheter, musikbranschens infrastruktur och hur man manövrerar en självständig karriär. Dessutom är hon grundare av Juice Studios som ger POC-talanger utrymme och resurser för att stärka kreativiteten och därmed förbättra livschanserna.

Nu har du chans att få ta del av Ametist Azordegans stora drivkraft och kännedom om den svenska hiphopmusikens historia – från 1980 till nutid. Hör om genrens begynnelse och de som varit tongivande för hiphopens framfart. Samt de skiftande förutsättningarna, musikbranschens relation till hiphopen och hur det politiska klimatet och samhällstryggheten påverkat genrens uttryck.

Tidpunkt och anmälan:

Webbinariet är öppet för alla och hålls den 3 maj kl. 18:30 via denna zoomlänk