Max 50 personer vid vissa allmänna sammankomster

6 november 2020

Gränsen på max 50 personer vid vissa allmänna sammankomster och offentliga tillställningar kvarstår i Stockholms län.

Regeringen presenterade på en presskonferens den 22 oktober ett beslut om ett nytt undantag från förbudsförordningen som möjliggör allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med högst 300 sittande deltagare. Ändringarna skulle gäller från och med den 1 november.

På grund av den ökade smittspridningen har regeringen gått ut med rekommendationer om skärpta restriktioner i ett flertal län runtom i landet, däribland Stockholms län. Länsstyrelsen Stockholms beslutade därför att publikgränsen på max 50 personer kommer att kvarstå i länet efter den 1 november. Beslut kommer gälla till och med den 19 november, men kan komma att förlängas utifrån utvecklingen av smittspridningen.

Musikerförbundet uppmanar alla sina medlemmar att gå in och kontrollera vilka restriktioner som gäller för sin egen kommun/länsstyrelse.