Folk och kultur

Musikerförbundet medverkar på Folk och Kultur 2022

21 januari 2022

Hur skapar vi ett starkt och hållbart kulturliv framåt? Det är frågor som kommer att diskuteras under KLYS seminarium under Folk och Kultur 2022 där Musikerförbundet kommer att medverka.

Musikerförbundets Jan Granvik medverkar i KLYS seminarium under Folk och Kultur för att diskutera hur skapar vi ett starkt och hållbart kulturliv framåt. Folk och Kultur är ett digitalt kulturpolitiskt konvent som hålls under datumen 9-11 februari 2022.

Under Folk och Kultur lanserar i år KLYS ett gemensamt program inför valet i september där de tillsammans med sina fjorton medlemsorganisationer kommer livesända seminarium om vad Sveriges yrkesverksamma kulturskapare ser som de viktigaste politiska prioriteringarna efter pandemin.

Tre kulturansvariga riksdagspolitiker har bjudits in kommentera och diskutera förslagen.

Moderator: Anders Rydell.

Medverkande: Nasim Aghili, Sveriges Scenkonstregissörer, Karin Inde KLYS samt sittande i förbundsstyrelsen för Musikerförbundet, Paulina Holmgren Svenska Fotografers Förbund, Jan Granvik Federationen Svenska Musiker, Ulrika Hyllert Svenska Journalistförbundet, Lawen Redar (S), Viktor Wärnick (M), Catarina Deremar (C).

Läs mer och köp biljetter till konventet här.

Foto: Privat, Thron Ullberg, Buster Blaesild, Thomas Straub, Cliff Warg, Tor Johansson och pressbild Sveriges riksdag.