Rekommendationer och riktlinjer för Musikerförbundets medlemsgrupper med anledning av covid-19

31 augusti 2020

Musikerförbundet har tagit fram riktlinjer med vilka vi vill bistå våra medlemsgrupper, förtroendevalda samt de arbetsmiljöansvariga så att våra verksamheter kan bedrivas på ett smittsäkert sätt. Vi vill inte minst rikta oss till berörda på de verksamheter som står inför en snar öppning, eller de som planerar att öppna sina verksamheter när restriktionerna delvis lyfts.

Syftet med dessa riktlinjer är att minska risken för spridning av covid-19 på Musikerförbundets medlemmars arbetsplatser samt att skapa förutsättningar för alla medarbetare – oavsett anlitandeform – att arbeta på ett säkert sätt.

Det är ett levande dokument och kommer att behöva revideras kontinuerligt utefter coronavirusets utveckling.

Har du frågor eller funderingar kan du vända dig till ett skyddsombud, till en arbetsmiljöansvarig på arbetsplatsen eller ansvarig för arbetsmiljöenheten på Musikerförbundet.