Webbinarium 16 december: Digital distribution

1 december 2020

Nu är det dags för nästa webbinarium i Musikerförbundets utbildningssatsning. Webbinariet skall behandla indieutgivning och digital distribution tillsammans med Isak Rudberg som har lång erfarenhet inom området. Anmälan är öppen för alla medlemmar i Musikerförbundet eller ABF.

Sedan independentutgivning blev det nya normala har mycket hänt inom digital distribution. För den som vill börja distribuera sin musik på nätet kan det te sig som en djungel av information och aggregatorer att välja mellan.
Isak Rudberg har över 10 års erfarenhet av indieutgivning och har under den tiden följt den explosionsartade utvecklingen inom området. Han kommer dela med sig av sina kunskaper med praktiska och konkreta verktyg, fallgropar, tips och trix. Webbinariet är öppet för alla men vänder sig framför allt till den som vill ha grundläggande verktyg för att komma igång med egen indieutgivning och distribution.

Vi kommer bl a att gå igenom:
– skillnader mellan olika aggregatorer
– hur en laddar upp enstaka låtar såväl som hela skivor på streamingtjänster
– hur en följer statistisk om sitt uppladdade verk
– praktiska verktyg
Webbinariet avslutas med en frågestund.

Tidpunkt och anmälan

Webbinariet hålls den 16 december november kl. 13:00.
Anmäl dig genom att mejla ditt namn till: anmalan@musikerforbundet.se. Skriv ”digital” i ämnesrubriken.
Sista anmälningsdag är den 14 december.