Dags att nominera till avdelningsstyrelserna 2022

17 januari 2022

Vill du bli en del av din avdelningsstyrelse eller vet du någon som skulle passa? Nominera dina kandidater senast den 31 januari.

Det är dags att välja nya ledamöter till Musikerförbundets avdelningsstyrelser. Var med och påverka genom att nominera någon du tycker passar för arbetet eller föreslå dig själv som kandidat.
Tänk på att den ni föreslår ska vara medlem i Musikerförbundet, samt ha accepterat nomineringen.

Tidigare erfarenhet av styrelsearbete behövs inte och det går även bra att nominera personer som är nya i branschen.  Vi vill att avdelningsstyrelserna ska ha bredd för att kunna utvecklas och som har ett driv och engagemang för att förändra dagens musikbransch behövs. Tillsammans är vi starka!

Du kan också nominera dig själv eller någon annan du tycker är lämplig till Arbetsmiljökommittén och Tankesmedjan.

Nomineringsperioden pågår till och med den 31 januari 2022.

Så nominerar du

Här kan du nominera till samtliga positioner i förbundet.

Det går bra att mejla vilka du vill nominera och lite information om dem till nominering@musikerforbundet.se. Skriv vilken avdelning som avses i ämnesraden.

Du kan även skicka in din nominering via post till:

Musikerförbundet
Svarspost
Kundnummer 202 725 76

Märk kuvertet Nominering Avd. x.

Avdelningarna det gäller

Avdelningarna:
Avd. Öst
1 Âr kvar: Clara Cleo Cornell ordförande, Rebecca Meiselbach, Patrik Bohman ledamöter
Hedda Nilsson, Göran Hallmarken ersättare

Att välja: 2 ordinarie, 2 ersättare 2 Âr

Avd. Mälardalen-Småland

1 år kvar: Jonas Franzén ordförande, Ragnar Lindén, Olov Kristensson ledamöter
Kalle Greiff, jeanette Johansson ersättare

Att välja: 2 ledamöter 2 år, 3 ersättare 2 år

Avd. Väst
1 Âr kvar: Anneli Axelsson ordförande, Julia Schabbauer ledamot

Att välja: 1 ledamot fyllnadsval 1 Âr
2 ledamöter 2 Âr, 2 ersättare 2 Âr

Avd. Syd

1 År kvar: Sami Bes ordförande, May Qwinten ledmot

Att välja: 1 ledamot 2 år, 1 ersättare 2 år

Avd. Mellersta Norrland
1 Âr kvar: Jonas Eriksson ordförande, Gunnel Persson ledamot, Kent Viksten ersättare

Att välja: 1 ledamot 2 Âr, 1 ersättare 2 Âr

Avd. Norr
1 Âr kvar: Catrin Sjögren ordförande, Jan-Åke Glaven ledamot

Att välja: 2 ledamöter 2 Âr

Frågor? Kontakta Kenneth Högström på Medlemsservice via mejl eller 060-17 65 26.