Utforska samspel mellan människa och maskin med Professor Bob L. T. Sturm

29 februari 2024

Välkommen till en spännande medlemsträff arrangerad av Musikerförbundets avdelning Öst! Under träffen kommer ni få höra Professor Bob L. T. Sturm från KTH föreläsa om gränssnittet mellan musik och teknologi.

Professor Sturm är expert inom området artificiell intelligens och musik. Under föreläsningen kommer han att dela med sig av sina insikter om hur teknologi påverkar vårt förhållande till musik och hur vi kan skapa goda arbetsrelationer med AI.

Detta är en unik möjlighet för alla musiker att utforska nya perspektiv och idéer kring samspel mellan människa och AI. Efter föreläsningen kommer det även finnas tid för diskussion och frågor.

För att göra denna träff ännu trevligare bjuder Musikerförbundet på fika!

Datum och Tid: 13 mars, kl. 15:00.
Plats: Musikerförbundets kontor, Alströmergatan 23, Stockholm.

Föreläsningen är gratis för medlemmar, 200 kr för övriga.

Anmälan

Vänligen anmäl ditt deltagande genom att skicka dina kontaktuppgifter till anmalan@musikerforbundet.se. Skriv även i mailet om du är medlem, vill bli medlem eller betala avgiften.

Antalet platser är begränsat, så vi rekommenderar att du anmäler dig i god tid.

Välkommen!